Naše vize:
Vzájemně se inspirujeme ke slušnosti, zodpovědnosti, spolupráci a samostatnému myšlení v bezpečném prostředí. Každý náš žák zažije úspěch, zná své silné stránky a umí je využít. Je připraven na celoživotní učení.

Naše hodnoty: Komunikace, zodpovědnost, respekt.

Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

IROP_CZ_RO_B_C-RGB.png

Projekt Vybudování multimediální učebny (reg. č. CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0012237) je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je vybudování multimediální učebny. V rámci projektu bude pořízeno IT vybavení a nábytek a síťová infrastruktura.

IROP_CZ_RO_B_C-RGB.png

Vloženo: 3. dubna 2020 v 22:16

Zobrazeno: 1802×

Shoda přísudku s podmětem

 

Opakujeme si:

 

1. Přísudkem ve větě je sloveso.

2. Na podmět se ptáme přísudkem a otázkou 1. pádu (kdo?, co?).

3. Pravidlo shody přísudku s podmětem platí jen pro čas minulý.

 

Páni mluvili. 

(Je-li podmět rodu mužského životného, píšeme v přísudku -i.)

 

Hrady stály.

(Je-li podmět rodu mužského neživotného, píšeme v přísudku -y.)

 

Ženy šily.

(Je-li podmět rodu ženského, píšeme v přísudku -y.)

 

Města svítila.

(Je-li podmět rodu středního, píšeme v přísudku -a.)

 

 

          

 

 

Procvičování najdete zde:

https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-shoda-podmetu-s-prisudkem-1-uroven/7119

 

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=5&subject=Český%20jazyk&search1=05.+Podmět+a+přísudek#selid

 

https://www.skolasnadhledem.cz/game/501

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Investice do rozvoje vzdělávání

Vzdělávací program pro učitele – výchovné poradce (CZ.1.07/1.3.48/02.0013)