Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

IROP_CZ_RO_B_C-RGB.png

Projekt Vybudování multimediální učebny (reg. č. CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0012237) je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je vybudování multimediální učebny. V rámci projektu bude pořízeno IT vybavení a nábytek a síťová infrastruktura.

IROP_CZ_RO_B_C-RGB.png

Putování prostorem a časem

Netradiční projekt s názvem Putování prostorem a časem probíhá v letech 2009 – 2011 a je realizován celkem v 16 školách kutnohorského a krkonošského regiónu. Cílovou skupinou jsou žáci a pedagogové 2. stupně základních škol a víceletých gymnázií. Zapojeno je celkem 400 žáků a 32 pedagogů, kteří v rámci projektu absolvují výukové programy a semináře.

Cílem projektu je seznámit žáky s vývojem vztahu člověka a krajiny především v průběhu výukových programů, které jsou pro ně připraveny. Jednotlivé aktivity by měly žáky především motivovat k objevování změn okolní krajiny v jednotlivých historických etapách a posílit tak vztah žáku k místu, kde žijí. Žáci poznávají důsledky lidské činnosti v krajině a upevňují si znalosti základních ekologických pojmů. V rámci propojení obou regiónů žáci zjišťují, jak chování lidí v nížině ovlivňuje krajinu na horách a naopak. Cílem projektu je také zapojení používání moderních komunikačních a informačních technologií do environmentálního vzdělávání.

Žáci pod vedením pedagogů vyhledávají informace a materiály o lokalitách, ve kterých se školy nachází. Díky srovnávání historických fotografií, které děti samy vyhledávají a fotografií nových, které v rámci projektu samy fotí, se dozvídají, jak se krajina kolem nás v čase mění. Terénní práce žáků jsou stěžejní aktivitou celého projektu. Spojujícím motivem práce žáků je 7 ústředních témat projektu.

Beseda o historii Zbraslavic

Vloženo: 5. září 2013

Pan učitel Novák se zajímá o historii Zbraslavic a okolních vesnic, a tak jsme ho v rámci našeho projektu požádali o besedu. Beseda se skládala z ukázek fotografií, dokumentů, knih a dalších zajímavých materiálů, které nám p. učitel přinesl.

Jak jsme se učili fotografovat

Vloženo: 5. září 2013

Dne 11. června 2010 naši školu navštívila paní Jana Bauerová. Snažila se nás seznámit s teorii a praxí  fotografování.  Paní Bauerová sama fotografuje, a tak nám promítala nějaké své fotky a ke každé nám něco řekla. Povídala nám o kompozici každé fotky, v jakou dobu je vhodné jít fotit, vysvětlovala nám prioritu clony, jak použít makro a spoustu dalších zajímavých věcí.

Osobnost Zbraslavic – Mudr. Josef Koblížek

Vloženo: 5. září 2013

Josef Koblížek je nejstarší syn učitele Josefa Koblížka a Marie, roz. Jílkové. Narodil se 30.listopadu 1863 ve staré škole v Telecím u Poličky č. 156.
Po absolvování školy v Telecím šel jako nadaný chlapec na studia do Litomyšle -do gymnasia.

Víme, jak se fotografovalo před sto lety

Vloženo: 5. září 2013

Dne 21.3.2011 jsme my, žáci projektu Putování časem a prostorem, i někteří naši spolužáci z druhého stupně navštívili museum Fotoateliér Josefa Seidela v Českém Krumlově. Po náročné a zdlouhavé cestě se všichni vyvalili z autobusu a užívali si čistého vzduchu a krásného teplého dne. Nasadili jsme sluneční brýle, nažhavili fotoaparáty a procházkou pokračovali směrem k muzeu.

Výměnné setkání v Horním Maršově

Vloženo: 5. září 2013

V říjnu jsme se zúčastnili výměnného setkání v Horním Maršově. V dopoledních hodinách jsme prezentovali informace, které se nám zatím podařilo nasbírat z pohledu etnografa, biologa, hydrologa, zemědělce, archeologa, geologa, dopravce a cestovatele.

 

Výstava 750 let obce Zbraslavice

Vloženo: 5. září 2013

Projekt PUTOVÁNÍ PROSTOREM A ČASEM nás okamžitě zaujal, a tak jsme se hned pustili do shánění informací a starých fotografií. Oslovili jsme také starostu obce Zbraslavice, pana Ondru Havlovice, který naši aktivitu uvítal a nějaké materiály nám zapůjčil. Také nás hned požádal o pomoc při organizování výstavy  „750 let obce Zbraslavice“. Tak se naše projektové dvojice staly základem celé výstavy.  Zjistili jsme mnoho zajímavých informací, například, že ve Zbraslavicích byl provozován rentgen již v roce 1921 (druhý v Rakousko-Uherské monarchii). Viz foto rentgenové lampy.

Výzva

Vloženo: 5. září 2013

Cílem projektu je zapojit do vyučování aktivity zaměřené na poznávání vývoje krajiny a posílení vztahu k místu, kde žáci žijí a současně zapojit do environmentálního vzdělávání používání moderních komunikačních a informačních technologií.

Z DĚJIN DRÁHY POSÁZAVSKÉ

Vloženo: 5. září 2013

V srpnu 1845 přinesli venkovští návštěvníci Prahy do našeho kraje zprávu o velké slavnosti, která se konala při zahájení provozu na nové železniční
dráze z Olomouce do Prahy. Dne 20.srpna téhož roku vjel český inženýr Jan Perner (z Bratřic u Čáslavi) poprvé na hlavní pražské nádraží s ověnčenou
lokomotivou "Čechy". Již tehdy mysleli na to, jak spojit Kutnou Horu ostatním světem výstavbou nových železnic. Lidé dřív o těchto výstavbách mluvili jako o neštěstí této krajiny, že zaniknou úrodná pole, znečistí se ovzduší a ptáci budou na zem padat mrtví,... 50 let trvalo než se překonal odpor vesnického obyvatelstva.

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Investice do rozvoje vzdělávání

Vzdělávací program pro učitele – výchovné poradce (CZ.1.07/1.3.48/02.0013)

Tento web využívá k poskytování služeb soubory cookies.

Více informací